|
|
|
|
|
|
|
|
осілого способу життя. Знарядь праці стало більше, з часом вони ускладнювалися. Для приготування і зберігання їжі люди виготовляли глиняний посуд. Обробляли шкури тварин. Із рослинних волокон виготовляли нитки. Почали застосовувати перші ручні млини (мал. 68) - два відшліфовані камені, за допомогою яких розтирали зерна. У цей час було винайдено гончарний круг, круговий ручний млин, колесо.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мал. 68. Ручний млин Мал. 69. Водяний млин
Значно пізніше з'явилися перші машини, які замінили живу силу людини. Так, на гірських річках будували водяні млини (мал. 69), які діяли так: на дерев'яне колесо млина падає водяний потік, і воно обертається. Рух передається на жорна, які мелють зерно. З часом з'явилися вітряні млини, які працювали завдяки силі вітру.
Під час будівництва споруд використовували найпростіші пристосування для піднімання і переміщення вантажів (важіль, блок, похилу площину, клин і гвинт).
Аж до кінця 18 ст. техніка слугувала тільки для заміни фізичної праці людини. Машини використовували переважно силу тварин, води і вітру. їх виготовляли з деревини; металеві деталі застосовували вкрай рідко. Не дивлячись на те, що з часу винайдення перших машин пройшло вже півтори тисячі років, вони змінилися не суттєво.
Потім з'явився цілий ряд машин, які замінили дію руки людини. Такими були, зокрема, перші швейні, прядильні машини. У кінці 18 ст. з'являється новий універсальний двигун - паровий.
Парова машина дала можливість створити транспорт (мал. 70). Перша пасажирська лінія залізної дороги була відкрита в Англії 1810 року. Минуло всього лише півстоліття, і вся Європа була покрита мережею залізних доріг.
Паровий двигун застосовувався також і на водяному транспорті.
|
|
|
|
|
|
|
|
|