Переглянути всі підручники
<< < 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 > >>

 

осілого способу життя. Знарядь праці стало більше, з часом вони ускладнювалися. Для приготування і зберігання їжі люди виготовляли глиняний посуд. Обробляли шкури тварин. Із рослинних волокон виготовляли нитки. Почали застосову­вати перші ручні млини (мал. 68) - два відшліфовані камені, за допомогою яких розтирали зерна. У цей час було винайде­но гончарний круг, круговий ручний млин, колесо.
Мал. 68. Ручний млин Мал. 69. Водяний млин Значно пізніше з'явилися перші машини, які замінили живу силу людини. Так, на гірських річках будували водяні млини (мал. 69), які діяли так: на дерев'яне колесо млина падає водяний потік, і воно обертається. Рух передається на жорна, які мелють зерно. З часом з'явилися вітряні млини, які працювали завдяки силі вітру. Під час будівництва споруд використовували найпростіші пристосування для піднімання і переміщення вантажів (важіль, блок, похилу площину, клин і гвинт). Аж до кінця 18 ст. техніка слугувала тільки для заміни фізичної праці людини. Машини використовували пере­важно силу тварин, води і вітру. їх виготовляли з деревини; металеві деталі застосовували вкрай рідко. Не дивлячись на те, що з часу винайдення перших машин пройшло вже півтори тисячі років, вони змінилися не суттєво. Потім з'явився цілий ряд машин, які замінили дію руки людини. Такими були, зокрема, перші швейні, прядильні машини. У кінці 18 ст. з'являється новий універсальний двигун - паровий. Парова машина дала можливість створити транспорт (мал. 70). Перша пасажирська лінія залізної дороги була відкрита в Англії 1810 року. Минуло всього лише пів­століття, і вся Європа була покрита мережею залізних доріг. Паровий двигун застосовувався також і на водяному транспорті.

 

Переглянути всі підручники
<< < 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 > >>
Сайт создан в системе uCoz