Переглянути всі підручники
<< < 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 > >>

 

     
   
   Щоб утворився шар ґрунту всього 1 см, потрібно більше 100 років. 1. Дай визначення поняття «ґрунт». 2. Як поділяють ґрунти за механічним складом? 3. Що таке гумус? Як його вміст впливає на родючість ґрунту? 4. Які типи ґрунтів ти знаєш? Де вони знаходяться? Дай їм корот­ку характеристику. 5. Як поліпшити властивості ґрунту?  
   
  Практична робота 26. Визначення типу і структури ґрунту на шкільній навчально-дослідній ділянці Інвентар і матеріали: ґрунт, склянка з водою, скляна паличка, лопата, рукавиці, фартух. Послідовність виконання роботи: 1. Візьми жменю верхнього шару ґрунту, додай води і розмішай до тістоподібного стану. 2. Розкачай з нього «ковбаску» завтовшки 4...5 мм і згорни її в кільце. Якщо тріскається, - ґрунт суглинковий, якщо ні, - глинистий. З піщаного ґрунту тістоподібна маса не утворюється. 3. Для визначення структури ґрунт візьми на лопату і підкинь. Потім розглянь, на які структурні частини він розпався (грудки, зерна, пилуваті частини). Якщо на груд­ки - грудочкуватий, на зерна - зернистий структурований ґрунт, на пилуваті частини - безструктурний ґрунт.  
   
  § 37. Технологія обробітку й охорона ґрунту Аби створити сприятливі умови для росту і розвитку сільськогосподарських культур, ґрунт потрібно обробляти. Обробіток ґрунту - це розпушення верхнього родючого шару для сівби, покращення доступу вологи і повітря до ко­ренів рослин, внесення добрив тощо. На великих ділянках і полях ґрунт обробляють сільсько­господарськими машинами та знаряддями. На навчально-дослідній ділянці (мал. 109), невеликих грядках ґрунт обробляють ручними знаряддями (мал. 110). Копати потрібно справною, гострою лопатою з відшліфова­ним держаком.  
   
     

 

Переглянути всі підручники
<< < 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 > >>
Сайт создан в системе uCoz