|
Розкрій швейних виробів виконують у такій послідовності: 1) підготовка тканини до розкроювання; 2) настилання тканини; 3) крейдування викрійки; 4) викроювання деталей.
Розглянемо детальніше усі етапи.
Підготовка тканини до розкроювання. Спочатку тканину уважно оглядають, визначають її лицьовий і виворітний боки, напрямок нитки основи, перевіряють чи немає дірок, плям, спотворень малюнка та інших дефектів. Дефекти тканини відмічають крейдою або нитками контрастного кольору. Бавовняну чи льняну тканину зволожують і прасують уздовж нитки основи. При цьому тканина зсідається (зменшується за розміром). Це необхідно для того, щоб після прання розміри виробів не зменшувалися.
Настилання тканини. Тканину для розкроювання можна розкладати на столі двома способами: 1) «у згин», коли тканина складена вздовж удвоє (лицьовим боком усередину); 2) «у розгортку», коли тканина розкладена на столі по всій ширині. Вибирають той чи інший спосіб залежно від конкретного виробу і ширини тканини.
Під час настилання тканину ретельно розправляють, щоб на ній не було заломів і перекосів.
Розкладання викрійки на тканині та крейдування. Зверху на виворітному боці тканини розкладають викрійки так, щоб напрямок стрілок на них збігався з напрямком нитки основи. Викрійки розміщують на тканині економно - має бути якомога менше відходів. Слід стежити, щоб на виріб не потрапили дефекти тканини. Спочатку розкладають великі деталі, а потім дрібні. Викрійки приколюють до тканини шпильками для того, щоб вони не зсувалися. Викрійки обводять крейдою точно по контуру, тобто виконують крейдування. Крейдяна лінія має бути тоненькою. Відкладають припуски на шви і підгин (при виготовленні наволочки: вздовж поперечного зрізу - 1,5 см, поздовжнього - 1 см). Проводять крейдою другу лінію - лінію розкроювання. На тканину переносять усі контрольні знаки, за якими деталі крою потім з'єднують. На наволочці - це лінія згину наволочки і лінія згину клапана.
Після крейдування перевіряють наявність усіх деталей, чи враховано припуски на шви, який напрямок нитки основи.
|
|